نتیجه رفت و آمدهای بسیار به مرکز مشاوره و دادگاه خانواده، مهر طلاق بر شناسنامه و رها شدن از زناشویی به اصطلاح طاقت فرسا است، غافل از این که دوران پس از طلاق برای برخی ، همانند سرابی است که به محض نزدیک شدن به آن از بین رفته و فرد مطلقه همانند آلیس در سرزمین عجایب، میان انبوه مشکلات سرگردان می ماند.

مرکز ترنم به نقل ازگزارش گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، طلاق آخرین و درعین حال نامطلوبترین راه حل برای پایان دادن به اختلافات زناشویی است که زندگی مشترک را ناممکن ساخته است؛ رخدادی که بنابر آمار ارایه شده از سوی سازمان ثبت احوال در ۹ ماه نخست سال جاری، ۱۳۵ هزار طلاق ثبت شده است یعنی درهر ساعت، ۲۰ نفر در کشور از زندگی مشترک رخت می بندند.
در این میان آمار زوج هایی که پیش از رسیدن به سالگرد ازدواج، از یکدیگر جدا می شوند یا با وجود گذشت چندین سال از زندگی مشترک و داشتن فرزند، تصمیم به پیوستن به جرگه مطلقه ها می گیرند، چشمگیر است. زوج هایی که دنیای پس از طلاق را دنیایی روشن و زیبا می بینند و پله های دادگاه خانواده را با هدف رسیدن به آن طی می کنند غافل از این که خلاصی پس از جدایی، سرابی است که با غروب زودهنگام از بین می رود.
با توجه به اهمیت این موضوع و در بررسی مشکلات و مصایب دوران پس از جدایی بر روی افراد طلاق گرفته به خصوص زنان، گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، با «طهورا نوروزی» مشاور امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت و گو کرد.
به بیان این کارشناس، آمار طلاق در جامعه روندی صعودی به خود گرفته که قصور بخشی از آن به خانواده ها بر می گردد ، اما مقصر بعدی جامعه و سیستم های فرهنگی متولی در حوزه خانواده هستند که دنیای واقعی پس از طلاق را روایت نمی کنند.

دنیای پس ازطلاق چگونه است؟ فرار از مشکلات یا سراب

دیدگاهتان را بنویسید